Yomawari: Lost in the Dark Review
Το Yomawari: Lost in the Dark μας έρχεται από την αγαπημένη NIS. Ως προς την ιστορία, η Yuzu είναι μια μαθήτρια δημοτικού που υποβάλλεται σε σκληρό εκφοβισμό από τους συμμαθητές της μετά από μια ιδιαίτερα άσχημη φάρσα που έκαναν κάποιοι συμμαθητές της, βρίσκεται χαμένη σε ένα δάσος χωρίς διέξοδο. Η μόνη της ελπίδα είναι μια νεαρή γυναίκα που δηλώνει ότι η Yuzu πρέπει να εκπληρώσει την υπόσχεσή της, διαφορετικά, δεν θα μπορέσει να σπάσει την κατάρα και να σώσει τη ζωή της.
Παρόλα αυτά, η Yuzu δεν θυμάται ότι γνώρισε ποτέ τη γυναίκα ή είχε δώσει μια τέτοια υπόσχεση. Αποκαρδιωμένη, η νεαρή γυναίκα της λέει ότι η Yuzu πρέπει να βρει τις χαμένες της αναμνήσεις πριν από τις 6 το πρωί, διαφορετικά η κατάρα θα κρατήσει για πάντα. Τώρα, λοιπόν, η Yuzu πρέπει να ψάξει στη μικρή της πόλη για αντικείμενα που θα μπορούσαν να επαναφέρουν τη μνήμη της και να της σώσουν τη ζωή προτού γίνει μια σκιά.
Το Yomawari συνδυάζει μια σειρά από ιστορίες φαντασμάτων χρησιμοποιώντας το μοναδικό νήμα της πλοκής της κατάρας. Εξαιτίας αυτού, τα πνεύματα φαίνεται να έλκονται από τη Yuzu με ανησυχητικό ρυθμό, προκαλώντας τους συνομηλίκους της να τη γελοιοποιούν. Αυτές οι ιστορίες ποικίλλουν από τα κλασικά επτά μυστήρια του δημοτικού σχολείου μέχρι μια αγέλη φασματικών σκύλων που κυνηγούν στους δρόμους αναζητώντας εκδίκηση για τον δολοφόνο τους. Ενώ κάθε ιστορία μοιάζει ολοκληρωμένη, φαίνεται επίσης σαν ένα φυσικό νήμα που πρέπει να ακολουθήσει η Yuzu καθώς τα αντικείμενα που αναζητά έχουν ληφθεί από ένα πνεύμα που αναζητά βοήθεια ή ψυχαγωγία. Όλα λειτουργούν καλά και οι παίκτες θα θέλουν να ολοκληρώσουν μια άλλη απόχρωση πριν αφήσουν το παιχνίδι.
Η ελευθερία εξερεύνησης των παικτών ενισχύεται κάθε στιγμή, επιτρέποντάς τους να αντιμετωπίσουν το επόμενο φάσμα που τους ενδιαφέρει περισσότερο. Κάθε μνήμη που χρειάζεται η Yuzu για να κυνηγήσει έχει ένα εισαγωγικό σκηνικό που δίνει στους παίκτες μια υπόδειξη για τη θέση αυτής της μνήμης. Κάθε ένα υπαινίσσεται το φάντασμα που έχει ριζώσει σε αυτήν την περιοχή. Καθώς οι παίκτες εξερευνούν, θα βρουν φυσικά ένα άλλο στοιχείο που δείχνει πού βρίσκεται μια άλλη μνήμη. Η εξερεύνηση ήταν φυσική και ποτέ δεν ένιωσα ότι με καθοδηγούσαν ή με ανάγκασαν να δω κάποιο από τα γεγονότα που συνάντησα. Αυτή η φυσική εξέλιξη είναι μια από τις πιο ουσιαστικές πτυχές του Lost in the Dark, παράλληλα με τον ηχητικό σχεδιασμό του.
Σπάνια σε ένα παιχνίδι σκεφτόμαστε πώς ο ήχος μπορεί να μας βυθίσει σε ένα προϊόν, είτε ταινία είτε βιντεοπαιχνίδια. Όπως και άλλοι σύγχρονοι του είδους του τρόμου, το Yomawari προτείνει στους παίκτες να χρησιμοποιούν ακουστικά ενώ εξερευνούν γύρω τους. Συνήθως, αυτό θα ήταν να ουρλιάζουν τα jumpscares για να ξαφνιάσουν τον παίκτη. Ωστόσο, παρατήρησα μια τεράστια διαφορά μεταξύ της αναπαραγωγής στα ηχεία της τηλεόρασής μου για εγγραφή βίντεο και της αναπαραγωγής σε λειτουργία χειρός με ορισμένα ακουστικά συνδεδεμένα στο διακόπτη. Μικροσκοπικά στοιχεία, όπως ο τρόπος με τον οποίο ακούγονται τα βήματα της Yuzu από ένα δάπεδο από μασίφ ξύλο ή το λεπτό τρίξιμο χάνονται όταν παίζονται από ηχεία.
Αυτές οι λεπτές διαφορές χρησιμοποιούνται επίσης για να λένε στους παίκτες από ποια κατεύθυνση έρχεται ένα πνεύμα και πόσο κοντά είναι. Τα πάντα, από τους ελάχιστα ακουστικούς ψίθυρους μέχρι τον άνεμο που θροΐζει στα δέντρα, είναι σκόπιμα για να φτιάξουν την ατμόσφαιρα στον παίκτη για να τρομάξει αργότερα. Φυσικά, υπάρχουν στιγμές που ο ήχος σβήνει για να ακουστεί ένα μπαμ και να τρομάξει τους παίκτες, αλλά αυτές είναι ελάχιστες, καθιστώντας τις αποτελεσματικές όταν τελικά συμβούν. Αντίθετα, οι παίκτες συνήθως ακούνε κάτι στην απόσταση που σιγά-σιγά γίνεται πιο κοντά ή αλλάζει τον τόνο για να είναι χαμηλότερος, δίνοντας στους παίκτες μια σιγά-σιγά αυξανόμενη αίσθηση τρόμου καθώς πλησιάζουν ό,τι κάνει αυτούς τους θορύβους.
Συγκεκριμένα, μια οντότητα ήταν αυτή ενός μωρού που άρχιζε να κλαίει από μακριά, για να γίνει πιο δυνατό καθώς οι παίκτες συνέχιζαν την περιοχή. Οι παίκτες δεν θα το δουν ποτέ μέχρι την τελική συνάντηση, αλλά θα κάνει πάντα ήχους έως ότου, τελικά, οι παίκτες θα αισθανθούν και θα ακούσουν ένα βουητό καθώς οι κραυγές γίνονται πιο δυνατές και βαθύτερες. Έτσι, υπονοώντας ότι αυτό που θα έπρεπε να ήταν ένα μικροσκοπικό βρέφος δεν ήταν πλέον μικρό ή εύκολο να καταστραφεί. Αυτές οι στιγμές δίνουν μια τεράστια γοητεία που θα κολλήσει στους παίκτες πολύ μετά το αρχικό τους playthrough, συνδυάζοντας το με την πτυχή του ανοιχτού κόσμου. Οι παίκτες θα επιστρέψουν για δευτερόλεπτα για να βρουν τα πάντα γύρω από την πόλη.
Τέλος, η ενασχόληση με εσφαλμένα πνεύματα μοιάζει περισσότερο με παζλ παρά με οτιδήποτε άλλο, καθώς κάθε εχθρός έχει έναν συγκεκριμένο τρόπο να αντιμετωπιστεί. Αυτές οι μέθοδοι ποικίλλουν από το να τους ρίξετε έναν φακό μέχρι να τους απομακρύνετε από τη Yuzu ή να καλύψετε τα μάτια σας και να περπατήσετε δίπλα τους. Σιγά σιγά οι παίκτες θα έχουν ένα μικρό εγχειρίδιο κυνηγιού φαντασμάτων για να αντιμετωπίσουν κάθε φάντασμα, κάνοντας την εξερεύνηση πιο προσιτή.
Συμπερασματικά, το Yomawari: Lost in the Dark προσφέρει μια αναζωογονητική εμπειρία τρόμου που δεν βασίζεται σε καμία μάχη, αλλά επιλέγει να μετατρέπει τις συναντήσεις σε παζλ που πρέπει να καταλάβουν οι παίκτες. Επιπλέον, δημιουργεί μια μοναδική και αξέχαστη εμπειρία μέσω της σχεδίασης ήχου που θα δελεάσει τους παίκτες να δοκιμάσουν μέσω ακουστικών και εξερεύνησης, δίνοντάς τους απόλυτη ελευθερία να ολοκληρώσουν το παιχνίδι με όποιον τρόπο θέλουν. Το Yomwari: Lost in the Dark υπόσχεται πολλά στην παρουσίασή του και προσφέρει σε κάθε πτυχή του, και σίγουρα θα γίνει ένα καλτ κλασικό μεταξύ των βετεράνων του τρόμου.
Βαθμολογία: 9/10
Developer: Nippon Ichi Software
Publisher: NIS America
Available for: Switch, PC, PS4
Tested on: Switch
Release date: 25/10/2022
Developer: Nippon Ichi Software
Publisher: NIS America
Available for: Switch, PC, PS4
Tested on: Switch
Release date: 25/10/2022
Ευxαριστώ πολύ την εκδότρια εταιρεία για την παραχώρηση του τίτλου!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου