Quest for Infamy Review
Το Quest for Infamy μας έρχεται από την ομάδα ανάπτυξης Infamous Quests, ενώ την έκδοση του παιχνιδιού έχει αναλάβει η Ratalaika Games.
Ως προς την ιστορία, ο πρωταγωνιστής μας, ο κύριος Roehm, μετά από μια…ατυχή ερωτική περιπέτεια με την κόρη του πανίσχυρου Βαρόνου, καταφθάνει κρυμμένος και κυνηγημένος στην μικρή και ήσυχη πόλη του Volksville. Αφού σκουπίσουμε το Quest–For–Glory-ικό δάκρυ που κυλά στο πρόσωπό μας από αγνή ρετρολάγνη συγκίνηση, πληροφορούμαστε γρήγορα πως ο σκληροτράχηλος Σερίφης Rayford δεν σηκώνει πολλά-πολλά και έτσι και τολμήσουμε να διαταράξουμε την γαλήνη της Volksville, μαύρο φίδι και κολοβό που μας έφαγε.
Ως μέρος του tutorial στην πόλη, επιλέγουμε πολύ νωρίς εάν θα ακολουθήσουμε τον δρόμο του Brigand, του Sorcerer ή του Rogue. Το γνωστό τρίπτυχο Fighter–Mage–Thief δηλαδή, μονάχα με τον Μάγο να διαφοροποιείται ουσιαστικά ως προς το gameplay, καθώς τα υπόλοιπα skills μπορούν να αναπτυχθούν απ’ όλους τους χαρακτήρες, έστω και με βραδύτερο ρυθμό. Έχοντας ολοκληρώσει το παιχνίδι ως παραδοσιακός Brigand (γιατί ο τραμπουκισμός είναι η αλήθεια, πατέρα) και έχοντας μια ιδέα από το gameplay του Rogue, μπορώ να πω ότι η επιλογή κλάσης, μικρό ρόλο παίζει τελικά στην περιπέτεια, σε αντίθεση με τα Quest for Glory, όπου κατ’ ουσίαν άλλαζε ο τρόπος επίλυσης του 80% των γρίφων του παιχνιδιού ανάλογα με την κλάση που επιλέγαμε.
Εδώ το παιχνίδι κάνει το πρώτο του φάουλ, καθώς η επιλογή της κλάσης, θεωρητικά ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της εμπειρίας ενός Quest For… παιχνιδιού αποδεικνύεται τελικά περισσότερο διακοσμητική, παρά οτιδήποτε άλλο. Για τους αναγνώστες μας που δεν έχουν ακόμη ρομαντικές αναμνήσεις από την κρητιδική περίοδο, να πούμε ότι τόσο το Hero Quest όσο και ο πνευματικός του απόγονος, Quest for Infamy, είναι adventure/RPG υβρίδια, όπου ναι μεν κινούμαστε στον χώρο, κοιτάμε πράγματα, μαζεύουμε ό,τι δεν είναι καρφωμένο κάτω, μιλάμε με χαρακτήρες και λύνουμε inventory–based γρίφους αλλά έχουμε παράλληλα και μια πλήρη καρτέλα χαρακτήρα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, τα οποία ανεβαίνουν όχι μαζεύοντας experience points, αλλά όσο τα χρησιμοποιούμε. Είναι το ίδιο μοντέλο που εφάρμοσε αργότερα η Bethesda στα Elder Scrolls παιχνίδια. Σκαρφαλώνουμε ας πούμε άκυρα δέντρα στο δάσος; Ανεβαίνει το climbing skill μας. Χρησιμοποιούμε την τάδε κίνηση στη μάχη; Ανεβαίνει αντίστοιχα το hacking, slashing ή stabbing skill μας. Μπορούμε δηλαδή αν βάλουμε τον Brigand μας να νυχοπατάει σε stealth mode διαρκώς ( κάτι που θα χρειαστεί να κάνουμε ούτως ή άλλως για την επίλυση ορισμένων γρίφων όπου θα χρειαστούμε ένα πιο…ελαφρύ άγγιγμα) να ανεβάσουμε το Stealth στο 100, δημιουργώντας μια υβριδική κλάση. Η μόνη ικανότητα που θα παραμείνει 0 εκτός κι αν διαλέξουμε τον δρόμο του Sorcerer, είναι το Magic Use.
Το Quest For Infamy θα διχάσει το κοινό. Από τη μια, παίζοντάς το θα νιώσετε πραγματικά πως είστε εκεί, γύρω στο 1994, δίχως την παραμικρή έγνοια και σκοτούρα, χαμένοι στις άπειρες πιθανότητες της Lonaria. Το υψηλό επίπεδο δυσκολίας σε συνδυασμό με τον ανοιχτό κόσμο και την ελάχιστη κατεύθυνση που σας δίνει – ή μάλλον την πολύ διακριτική καθοδήγηση από μεριάς του παιχνιδιού- εγγυώνται πως θα αφιερώσετε ένα σεβαστό κομμάτι του χρόνου σας σε αυτό. Από την άλλη, το χιούμορ του, το χαρτί δηλαδή στο οποίο ποντάρει το παιχνίδι για την επιτυχία του, τελικά δεν είναι τα τόσο «ρισκέ» ή καυστικό ώστε να χαραχτεί στην μνήμη μας. Ο οπτικοακουστικός τομέας είναι επίσης έξοχα ρετρό, με προσεγμένα voice–overs και έναν απολαυστικό αφηγητή να κλέβει την παράσταση με τις βιτριολικές περιγραφές του. Συμπερασματικά, το Quest for Infamy απευθύνεται κυρίως στους λάτρεις του είδους.
Θετικά:
- Μεγάλη διάρκεια
- Αυξημένο επίπεδο δυσκολίας
- Αυξημένο επίπεδο δυσκολίας
Αρνητικά:
- Δύσκολο για casual gamer
- Έλλειψη quest journal
- Έλλειψη quest journal
Βαθμολογία: 7/10
Developer: Infamous Quests
Publisher: Ratalaika Games
Available for: Nintendo Switch, Xbox Series S|X, PS4, PS5, PC
Tested on: Nintendo Switch
Release date: 4/3/2022
Ευχαριστώ πολύ την εκδότρια εταιρεία για την παραχώρηση του τίτλου!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου